Synergi skal være "master" kundedatabase i Ølen Betong gruppen. Det vil si at kunde opprettes og redigeres i Synergi, som igjen sørger for å distrubiere data til andre relevante databaser.
Nye kunder blir ikke automatisk overført til blandeverkenes kundedatabaser. For enkelte Branel stasjoner er det lagt til rette for overføring av kunder fra Synergi til blandeverk(Pr. 12.08.2014 gjelder det avd 24, 41, 42, 45 og 46). Klikk på Eksporter til blandeverk i menyen for å overføre kunde til blandeverk. Kunden vil da overføres til alle blandeverk som er klargjort for overføring i gjeldende selskap, men det betinger også at nettforbindelsen til blandeverket er operativ.
Alle nye kunder i Synergi settes som "ubekreftet". Økonomiavdeling verifiserer nye kunder og sjekker at kundenavn o.l. er korrekt.
Bruk gjerne snarveier(fremhevet i bilde over) for å gjøre oppslag på registrert kundenavn i henholdsvis Google, Proff(Gir også regnskapstall på aksjeselskap), 1881, Brønnøysund(Brreg.no)
Når kundeinfo er verifisert, fjern kryss i "Ubekreftet".
Betalingsbetingelser kan endres ved oppslag mot liste over alternative betalingsbetingelser.
Ved endring av betalingsbetingelser kan det være behov for å oppdatere betalingsbetingelser på kundens ordre også. Ved å klikke på knappen "Oppdater ordre" vil en få opp en dialog hvor en kan velge hvilke ordre en vil oppdatere betalingsbetingelser til.
Det er kun de ordre som ikke samsvarer med kundens gjeldende betalingsbetingelser som listes her. Sett kryss i "velg" kolonnen på de ordre som skal oppdateres og klikk "Oppdater ordre"